Arrenca el curs 2021-22!

El Consell d’Infants de Montcada i Reixac també comença la seva activitat.

Enguany el Consell d’Infants de Montcada i Reixac arrenca la seva sisena edició des que es va instaurar al municipi. Han passat molts infants, s’han fet moltes propostes per millorar el municipi, moltes reunions i algunes d’elles amb responsables de l’ajuntament, que sempre han escoltat els infants amb atenció i han valorat les seves propostes.


El curs passat va ser una mica estrany. Es van fer quasi totes les sessions de manera telemàtica, i això va fer que el desenvolupament de les activitats fos una mica lent i diferent. Tot i així es va fer molta feina, i ara la nova composició del Consell heretarà tota una proposta d’accions i tasques per mirar de reflexionar i actuar sobre els diferents tipus de violències que coneixen. Els Consellers i Conselleres van treballar molt i amb molta il·lusió el curs passat, i durant aquest es mirarà de dur a terme aquestes accions proposades.


Engega doncs una nova edició del Consell d’Infants de Montcada i Reixac, encara amb alguns interrogants que anirem resolent els propers dies, us en informarem de tot puntualment. Mentrestant, esperem que el curs escolar comenci el millor possible, i desitgem a infants, cos de mestres i de personal de les escoles i famílies un bon inici de curs.

Tenim molta feina per endavant, així que… SOM-HI!!

salutació consell infants montcada i reixac
salutació consell infants montcada i reixac

Reunió ordinària de maig del Consell d’Infants de Montcada i Reixac

El Consell d’Infants de Montcada i Reixac es va reunir el passat dia 20 de maig en convocatòria ordinària

El Consell d’Infants està elaborant un conte sobre la no-violència

El passat dijous 20 de maig va tenir lloc la reunió mensual del Consell. La reunió es va poder dur a terme de manera presencial a La Casa de la Vila, observant totes les mesures de seguretat.

L’ordre del dia era:

  • Arribada/connexió dels Consellers/es. Signatura del full d’assistència
  • Joc d’activació.
  • Organització del conte:
    • Quin tipus de violència t’agradaria treballar?
    • Com creus que hauria de ser la narració (il·lustrat, tipus podcast, o un vídeo)?
    • Comencem la redacció del conte!
  • Resolució de dubtes i tasques per la propera reunió
  • Comiat

En començar la reunió, es va fer un joc d’activació, i després es va fer una breu valoració de la participació del Consell als actes de presentació del FeM Montcada 2021. En aquest punt, tots els Consellers/es participants de l’acte van coincidir en que havia estat una experiència molt positiva. Es van sentir útils i tenen la sensació que ho van fer molt bé. L’equip de dinamització també valora molt positivament la participació dels infants, ja que se’ls va veure espontanis i extravertits, i van donar a l’acte un caire festiu i desenfadat. MOLTES FELICITATS A TOTHOM!!

Tant el Consell com les dinamitzadores volem agrair a l’ajuntament, i al departament de Cultura, haver convidat als infants a l’acte, donant-los visibilitat i confiant en les seves capacitats.

Un cop feta la valoració, es va passar al següent punt de l’ordre del dia: l’organització del conte, que havia quedat aparcada per preparar els actes del FeM. En aquest punt es va generar un ampli debat, i profund, en el que gairebé totes les persones presents van poder participar.

Es va estar analitzant el fenomen de les violències que visualitzen:

  • Com és el perfil de les persones que practiquen l’assetjament
  • Per què ho fan
  • Quines actituds ens poden ajudar a evitar aquestes situacions
  • Quines eines tenim a l’abast quan presenciem situacions d’injustícia
  • La importància de no callar si es presencia una situació d’assetjament

Es va remarcar la importància de la comunicació en situacions d’injustícia: tot sovint les persones que pateixen assetjament no gosen compartir-ho amb companys, mestres o amb la família, per por a represàlies.

També es va fer especial èmfasi en el fet que la violència no condueix enlloc, ja que genera més violència. Quan es presencia una situació injusta ens sentim violentades, i venen ganes de “pagar amb la mateixa moneda”, o “donar un escarment”. Però ja sabem que aquesta actitud no ens portarà enlloc, més enllà d’agreujar el problema.

Per tant, cal conèixer les eines que tenim a l’abast per afrontar aquestes situacions:

  • Confiança en una mateixa
  • Confiar en els mestres, companys i família
  • No entrar en el joc de l’assetjador: sempre és millor “passar” d’ells/es
  • Comunicar com abans a mestres i família si creiem que estem sent víctimes d’assetjament
  • Envoltar-se de persones que ens fan sentir bé i ens ajuden

Totes les aportacions es van anar recollint en post-its, que van quedar exposats al final de la reunió per a que tothom ho pogués consultar. Totes aquestes aportacions serviran per definir les línies mestres de la redacció del conte, que abordarem a la propera reunió.

El debat es va allargar fins al final de la reunió, i no va donar temps a més. Per aquest mes no deixem cap tasca per fer a classe, més enllà de fer un petit resum de la reunió a la resta de companys/es per a que estiguin al cas de les activitats del Consell.

A les 19.30h es va donar per acabada la reunió.

TASQUES PER A FER A L’ESCOLA (ACORDS)

Es va acordar:

Fer un petit resum a classe de la reunió. Podeu explicar:

  • Hem fet valoració dels actes de presentació del FeM Montcada 2021. Tothom estava molt content!
  • Hem fet un debat sobre l’assetjament, i tothom ha pogut dir la seva.
  • Tindrem en compte tot el que es va dir al debat per redactar el conte sobre la no-violència.

Esperem que el curs s’estigui desenvolupant el millor possible, i restem a la vostra disposició per si necessiteu cap altra informació o ajuda. Ens podreu trobar al correu dinamitzacio@descoberta.cat i al telèfon 679 135 100 (Israel, també whatsapp)

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!

Acte presentació FeM Montcada 2021

El Consell d’Infants de Montcada i Reixac va participar activament en l’acte de presentació del FeM Montcada 2021

Van ser convidats pel departament de Cultura a l’acte que va tenir lloc a l’Auditori

El passat dijous 6 de maig va tenir lloc l’acte de presentació del FeM Montcada 2021. El departament de Cultura de l’ajuntament va convidar als infants del Consell a participar-hi, de manera que van poder ajudar a preparar tot l’acte, i van pujar a l’escenari per explicar els espais de la festa.

També van anunciar la venta de samarretes a la sortida de l’acte, van controlar l’aforament de l’entrada, van fer d’acomodadores i fins i tot van poder ajudar des de la sala de control tècnic.

El Consell d’Infants vol agrair a l’ajuntament la seva confiança, i valora molt positivament la seva participació. Va ser una tarda molt divertida, en la que els infants es van sentir útils i van tenir l’oportunitat de fer allò que tant els agrada: col·laborar en els assumptes del municipi, tot donant la seva visió de la realitat.

L’equip dinamitzador també està molt satisfet amb la feina dels infants, ja que van treballar amb il·lusió i companyerisme, i van aconseguir fer-se l’acte una mica seu.

MOLTES GRÀCIES NOIS I NOIES, BONA FEINA!!

Reunió ordinària del mes d’abril del Consell d’Infants de Montcada i Reixac

El passat 15 d’abril va tenir lloc la reunió ordinària mensual del Consell d’Infants de Montcada i Reixac.

Un cop més, va ser necessari fer la trobada de manera virtual.

El passat dijous 15 d’abril va tenir lloc la reunió mensual del Consell. Degut a  les restriccions a causa de la pandèmia la sessió es va portar a terme online, a través de l’aplicació Zoom.

Aviat compartirem el resum de la reunió que faran els propis Consellers/es.

Esperem que el curs s’estigui desenvolupant el millor possible, i restem a la vostra disposició per si necessiteu cap altra informació o ajuda. Ens podreu trobar al correu dinamitzacio@descoberta.cat i al telèfon 679 135 100 (Israel, també whatsapp)

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!

Reunió ordinària del Consell d’Infants de Montcada i Reixac de març

El passat 18 de març va tenir lloc la reunió ordinària mensual del Consell d’Infants de Montcada i Reixac.

Un cop més, va ser necessari fer la trobada de manera virtual.

CONSELL D’INFANTS DE MONTCADA I REIXAC – DOSSIER PER LES ESCOLES

5a sessió. 18 de març 2021

El passat dijous 18 de març va tenir lloc la reunió mensual del Consell. Degut a  les restriccions a causa de la pandèmia la sessió es va portar a terme online, a través de l’aplicació Zoom.

  L’ordre del dia, de 18h a 19h, era el següent:
 
Arribada/connexió dels Consellers/es. Benvinguda i solució de problemes de connectivitat.
Joc d’activació.
Encàrrec de l’Ajuntament: actes de presentació de la Festa Major 2021. Explicació i debat.
Resolució de dubtes i tasques per la propera reunió
Comiat

La reunió va començar puntual a les 18h com estava previst. Després de fer un joc d’activació, es va donar pas al punt central de l’ordre del dia: Encàrrec de l’Ajuntament: actes de presentació de la Festa Major 2021. Explicació i debat.

La Mònyka va explicar que des de l’ajuntament s’ha proposat als infants del Consell que col·laborin en les tasques per organitzar i dur a terme els actes de presentació de la Festa Major. En aquest sentit, es va informar de la durada de l’acte, el format, la ubicació, etc., i seguidament es va donar pas a les aportacions dels Consellers/es i a resoldre els seus dubtes.

Després de tot, es va arribar a les següents conclusions i acords:

  • La Festa Major comença el 21 de maig, fins el 24. La presentació és el dia 6 de maig.
  • Ens hem d’organitzar: qui fa què? Quins càrrecs hi haurà? Quin paper farà cadascú?
  • Podem fer moltes coses: ajudar al tècnic de so, presentar, donar premis, vendre samarretes, fer entrevistes, etc.
  • Farem alguna sessió més de preparació dels actes de la Festa Major. S’ha proposat l’1 de maig.
  • Tothom s’hauria de sentir còmode amb el que ha de fer.
  • A l’Omar li agradaria fer de tècnic de so
  • Tothom pot anar a comprar la samarreta a l’auditori. El dia de l’acte es començarà a vendre les samarretes
  • Negociarem que ens regalin samarretes als Consellers/es
  • Estem tots una mica nerviosos, però és normal, no hem de patir. El Consell és un equip i treballarà com a tal, i a on no arribin uns, arribaran uns altres!

A les acaballes de la sessió, es va fer una aportació que no estava prevista. Existeix preocupació pel fet que els agents que regulen el trànsit fan servir xiulets tradicionals, i això és poc segur a nivell sanitari. Es proposa: canviar els xiulets tradicionals per uns de mà, que s’accionen com una botzina, i són, per tant, més adients en temps de pandèmia.

També es va proposar la possibilitat de treballar amb el Consell a través d’un classroom o similar. Es va fer la reflexió que és una eina reservada a escoles, i les dinamitzadores es van comprometre a buscar una eina similar, que fos eficaç per la comunicació i el compartiment de documents i informació.

TASQUES PER A FER A L’ESCOLA (ACORDS)

Es va acordar:

  • Fer un resum de la reunió als companys de classe:
    • S’ha explicat l’encàrrec de l’ajuntament.
    • El Consell participarà dels actes de presentació de la Festa Major 2021.
    • Es poden fer moltes coses: presentar, donar premis, fer entrevistes, fer fotos, etc.
    • Ens hem d’organitzar la feina, i decidir qui farà què.

De moment és tot. A la propera reunió del mes d’abril, el dia 15, sabrem quins rols poden tenir els Consellers/es en l’acte, i es distribuirà la feina segons el interessos de cadascú.

Esperem que el curs s’estigui desenvolupant el millor possible, i restem a la vostra disposició per si necessiteu cap altra informació o ajuda. Ens podreu trobar al correu dinamitzacio@descoberta.cat i al telèfon 679 135 100 (Israel, també whatsapp)

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!

 

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!

Reunió ordinària del Consell d’Infants de Montcada i Reixac de febrer

El passat 18 de febrer va tenir lloc la reunió ordinària mensual del Consell d’Infants de Montcada i Reixac.

Un cop més, va ser necessari fer la trobada de manera virtual.

El passat dijous 18 de febrer va tenir lloc la reunió del Consell del mes de febrer. Degut a  les restriccions a causa de la pandèmia la sessió es va portar a terme online, a través de l’aplicació Zoom.

  L’ordre del dia proposat era el següent:
Arribada/connexió dels Consellers/es.
Benvinguda i solució de problemes de connectivitat.
Benvinguda dels nous consellers i conselleres de 5è
Joc d’activació.
Priorització de violències que es volen reflectir al conte (posada en comú de la feina feta a classe)
Votacions: quin tipus de narració us agradaria pel conte?
Qui fa què? Dinàmica per distribuir tasques (si dona temps)
Resolució de dubtes i tasques per la propera reunió
Comiat

La reunió va començar puntual a les 18h com estava previst. Es va donar la benvinguda als nous Consellers/es de 5è, escollits democràticament a les seves aules durant el mes de febrer. Després de resoldre alguns dubtes i molts neguits, es va fer un joc per repassar noms: la pilota imaginària. Calia passar-se una pilota imaginària tot dient el nom de la persona a qui se li passava, que la recollia i la tornava a passar a algú altre. El joc va servir per repassar els noms.

De seguida es va donar pas al següent punt de l’ordre del dia: posar en comú la priorització que s’havia fet a classe. Es va fer servir un Menti, i el resultat va quedar així:

Com es pot apreciar, les violències que més cal reflectir al conte segons els infants de Montcada i Reixac són:

  • Violència racista
  • Violència masclista i de gènere
  • Bullying i ciberbullying

Cal dir que aquesta dinàmica va funcionar molt bé. Els Consellers/es estan fent servir aquestes eines digitals amb soltesa i n’entenen el funcionament i els objectius. A més, els facilita la feina i estalvia molt de temps!

Decidits els temes a tractar en el conte, calia triar quin tipus de narració es volia fer. Un cop més, es va fer la votació amb Menti i el resultat va ser:

Així, els tipus de narració triats són:

  • Il·lustrat, tipus còmic o novel·la gràfica, o conte clàssic amb il·lustracions
  • Vídeo, videoclip, TikTok…
  • Narració amb veu, tipus podcast, amb efectes de so, música…

Triats els temes i els formats del conte, es va afegir un punt a l’ordre del dia: calia comunicar als Consellers/es que la regidoria de Cultura els ha convidat a participar dels actes de la Festa Major. Caldrà doncs decidir què es pot fer, quan, etc. Se’ls va transmetre que es concretaria l’encàrrec en els propers dies. Els Consellers/es es van mostrar molt contents de que comptessin amb ells per l’organització d’actes de la Festa Major.

No va donar temps de més, i la sessió va finalitzar a les 19.15h, després d’acordar les tasques per a la propera reunió i resoldre alguns dubtes que havien anat sorgint.

La propera reunió serà el 18 de març, a les 18.00h per Zoom.

TASQUES PER FER A L’ESCOLA (ACORDS)

Es va acordar:

  • Fer un resum de la reunió als companys de classe:
    • Hem decidit quines violències ha de reflectir el conte:
      • Racista
      • de gènere
      • bullying i ciberbullying
    • Hem decidit quin tipus de narració volem:
      • il·lustrat
      • un podcast
      • un vídeo.
    • Ens han convidat a participar dels actes de la Festa Major. Encara no sabem què farem, estem esperant l’encàrrec de l’Ajuntament.

De moment és tot. A la propera reunió del mes de març es crearan comissions per tal de repartir la feina, i serà el moment de buscar ajudants a les classes que vulguin dibuixar, narrar, escriure, etc.

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!

Reunió de gener del Consell d’Infants de Montcada i Reixac

El passat 21 de gener va tenir lloc la primera reunió de l’any del Consell d’Infants de Montcada i Reixac.

Un cop més, va ser necessari fer la trobada de manera virtual.

El passat dijous 21 de gener va tenir lloc la primera reunió del Consell de l’any. Degut a  les restriccions a causa de la pandèmia la sessió es va portar a terme online, a través de l’aplicació Zoom.

L’ordre del dia proposat era el següent:

  • Arribada/connexió dels Consellers/es. Benvinguda i solució de problemes de connectivitat.
  • Joc d’activació: Sopa de lletres del Consell
  • Encàrrec de l’ajuntament: elaborar un conte sobre la no-violència.
  • Debat guiat:
    • Quines violències coneixem?
    • Quines viuen els infants de Montcada i Reixac?
    • Quin tipus de violència volem reflectir al conte?
  • Tasca a la classe:
    • Votacions: quina violència creieu que ha de reflectir el conte?
    • A qui li agradaria col·laborar en la redacció/il·lustració/ideació del conte?
  • Torn de preguntes.
  • Comiat.

A la reunió van assistir, a més de les dinamitzadores Mònyka, Laia i Irra:

  • Lucia
  • Núria
  • Madeline
  • Martí
  • Sara
  • Oriol
  • Laura
  • Arnau
  • Omar
  • María
  • Joan
  • Yoseba

Mentre s’esperava a que tots els Consellers/es es connectessin, es va proposar una sopa de lletres del Consell. La majoria, dinamitzadores incloses, van coincidir en que era molt difícil, ja que no apareixien pistes ni les paraules que calia trobar:

Us proposem tornar-ho a provar, aquesta vegada amb pistes:

Entreu a game.educaplay.com

Utilitzeu el codi 138035

Quan tothom va haver arribat, es va abordar el primer punt de l’ordre del dia: concretar l’acció proposada pel Consell en relació a l’encàrrec de l’Ajuntament. Es va recordar als participants que el curs passat es va fer una dinàmica de diagnosi, a partir de la qual van sorgir algunes propostes per tractar el tema de les violències.

Una de les propostes que més va agradar va ser la d’editar un conte sobre la no-violència realitzat entre els membres del Consell. Es va recuperar la proposta i es va votar si es reprenia el projecte o no, resultant en una majoria absoluta a favor de reprendre el projecte de fer un conte.

Així, es va passar al següent punt de l’ordre del dia. Es va proposar un debat guiat entorn a unes preguntes per tal de concretar:

  • quins tipus de violència coneixen els infants
  • quins tipus de violència voldrien reflectir al conte

L’equip dinamitzador va recollir les aportacions dels Consellers/es en un Jamboard que va quedar així:

Es va dedicar pràcticament la totalitat del temps restant a aquest debat, ja que van sortir temes molt interessants i aportacions que ja apunten en la línia que hauria de seguir el projecte del Consell d’enguany. No va donar temps a prioritzar quines violències volien reflectir al conte

Del resultat del debat es desprèn que els tipus de violència que coneixen i/o presencien els infants són:

  • Violència física, entesa com a agressions a persones o materials, mobles, etc.
  • Violència emocional, com aquella derivada de persones o relacions tòxiques, el control, la gelosia, etc.
  • Violència verbal, entesa com a insults i males paraules, així com a la manera habitual que tenen els infants de tractar-se entre ells quan sorgeix algun conflicte.
  • Violència masclista o de gènere, entesa com aquella violència exercida contra les dones pel sol fet de ser-ho.
  • Violència racista, entesa com a aquella que pateixen les persones que no són blanques pel simple fet de no pertànyer a aquesta ètnia.
  • Bullying i ciber-bullying, entesa com l’assetjament constant i repetitiu, ja sigui a l’escola, al carrer o a les xarxes socials.

Durant el debat es va fer palès que totes aquestes violències sovint van relacionades, de manera que no només se’n pateix una sinó diverses alhora.

La sessió va finalitzar a les 19.15h, després d’acordar les tasques per la propera reunió i resoldre alguns dubtes que havien anat sorgint.

La propera reunió serà el 18 de febrer, a les 18.00h per Zoom.

TASQUES PER FER A L’ESCOLA (ACORDS)

Reproduir el debat a l’aula. Els Consellers/es poden fer una petita introducció de com va anar el debat a la reunió del Consell, i recollir les aportacions dels companys/es (uns 20’)

Prioritzar quins tipus de violència voldrien reflectir al conte. Es tracta de fer una llista numerada, en el número 1 la que creuen que més s’ha de reflectir al conte (es poden afegir aquelles violències que hagin sortit al debat i no estiguin a la llista). Ho podeu fer:

  • amb un debat en petits grups, buscant el consens i després posant-ho en comú amb la resta de grups (aquesta opció és més llarga)
  • per votacions, cada participant pot tenir, per exemple, 3 vots, i després s’ordenen els resultats per número de vots obtinguts (més àgil). Poder utilitzar gomets per fer les votacions.

Recollir voluntaris/es per fer el conte: il·lustradors, redactores, compositores, ballarins, cantants… tothom ha de tenir lloc en aquest projecte, siguin quines siguin les seves capacitats!

És molt important remarcar que totes aquestes violències són igual d’importants, i totes ens preocupen per igual. No busquem la que creiem que és més greu, sinó quines violències hauria de reflectir el conte. Per això proposem fer una llista, ja que idealment totes haurien de tenir cabuda al conte.

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!

Reunió de desembre del Consell d’Infants de Montcada i Reixac

El passat 17 de desembre va tenir lloc la darrera reunió de l’any del Consell d’Infants de Montcada i Reixac.

Un cop més, va ser necessari fer la trobada de manera virtual.

El passat dijous 17 de desembre va tenir lloc la tercera i última reunió del Consell d’Infants de Montcada i Reixac d’enguany. Degut a  les restriccions a causa de la pandèmia la sessió es va portar a terme online, a través de l’aplicació Zoom.

L’ordre del dia proposat era el següent:

A la reunió van assistir:

  • Lucia
  • Abril
  • Nadine
  • Joan
  • Laura
  • Maria
  • Yoseba
  • Madeline

Un cop presentat l’ordre del dia, es va fer un joc d’activació: el paper ballarí. Els participants han de ballar tot imitant els moviments que un dels participants li fa a un paper. Després el paper va canviant de mans, de manera que al final tothom ha ballat i ha fet ballar.

Van sonar “Sugar”, dels Archies, “In the summer time”, de Mungo Jerry i “Thunderstruck”, de AC/DC, molt aplaudida i gaudida pels consellers i dinamitzadores més rockers.

Amb les piles ben carregades, es va donar pas al següent punt de l’ordre del dia: valoració dels actes proposats per la diada dels drets dels infants. En aquest punt, alguns consellers van manifestar que no havien jugat a l’scaperoom virtual que s’havia preparat, per diferents motius. Els que si que havien jugat, però, van manifestar que els havia agradat molt, i que fins i tot havien trobat una mica “estresante” (sic) algun puzzle.

En general la valoració va ser bona, els consellers van gaudir fent el joc i van trobar útils les dinàmiques que s’havien dut a terme per fer la tria dels actes.

La resta de la sessió es va dedicar a fer jocs amb els consellers/es. Es va proposar un Pictionary a través de Jamboard. Pel privat del xat, es proposava a un/a participant que dibuixés, per exemple, un animal, i la resta ho havien d’endevinar. Al principi va costar una mica, ja que dibuixar amb el ratolí es prou complicat, però de seguida van agafar el truc i van fer autèntiques obres d’art:

pictionary consell infants montcada i reixa
Resultat fictici del Pictionary virtual

Tothom va voler dibuixar al Jamboard, i algunes es van estimar més jugar a les pel·lícules: a través de mímica, calia endevinar la pel·lícula que un dels consellers/es representava.

La sessió es va allargar 15’ més enllà de l’hora prevista, ja que tothom estava animat a jugar. Es va acomiadar la reunió a les 19.15h, emplaçant als consellers/es a la propera reunió, que tindrà lloc el 21 de gener. Com sabeu, és la intenció del Consell recuperar com abans la presencialitat a les reunions, però encara no es sap si serà possible. Us informarem del format de la reunió a la propera convocatòria.

De cara al mes que ve no us proposem cap tasca. Mentrestant, el Consell valorarà de nou la seva constitució, i decidirà, en consens amb les escoles, si segueix amb l’actual format o si es proposa a les classes de 5è fer eleccions al Consell. Us farem saber quina és la decisió del Consell tan aviat com sigui possible.

Des de l’equip dinamitzador volíem agrair un cop més la tasca dels i les mestres i la implicació en els assumptes del Consell d’Infants. No està sent un curs fàcil per a ningú, i molt menys per a les escoles, i per això valorem el vostre esforç i volem posar-lo en valor.

Tanmateix, esperem que l’any que comença sigui el del retrobament, de poder dur a terme els projectes que han quedat aurats, de recuperar les activitats presencials i els jocs i els debats i les dinàmiques… I deixar enrere aquesta situació, i fer que tot el que hem après durant aquests mesos serveixi per enfortir-nos i ser més conscients de les necessitats dels demés.

Cridem qui som i que tothom ho escolti.

I en acabat, que cadascú es vesteixi

com bonament li plagui, i via fora!,

que tot està per fer i tot és possible.

Miquel Martí i Pol
MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!

Diada Universal dels Drets dels Infants

Com cada any, els consellers i conselleres han ideat els actes per commemorar i reivindicar el drets dels infants. Enguany havien triat un espectacle de màgia i un scaperoom, però donades les actuals circumstàncies sanitàries, el més segur ha estat fer els actes de manera no presencial.

Per això es va desestimar la idea de fer cap espectacle (ens guardem la idea per un altre dia!) i es va decidir canviar el format de l’scaperoom per fer-lo virtual.

Així doncs, us deixem l’enllaç per jugar-hi i el vídeo que han preparat els consellers i conselleres per animar-vos a jugar.

Accediu al joc des d’aquí.

La declaració dels drets dels infants porta poc més de 30 anys protegint tots els infants amb uns drets comuns.

Però fa unes hores algú ha accedit al document i n’ha esborrat algunes parts, en conseqüència, tot el món ha oblidat les lleis que han estat esborrades.

Necessitem un equip de persones amb grans habilitats que ens ajudin a recuperar la part de les lleis que han quedat esborrades per poder-les restablir. Espero que tingueu èxit. El futur de tots i totes depèn de vosaltres.

Qui serà capaç de trobar els drets dels infants desapareguts? Afanyeu-vos! I no oblideu deixar un comentari per aquí per explicar-nos com ha anat l’aventura.

Molta sort, i que passeu una bona diada dels drets dels infants!

TORNA EL CONSELL D’INFANTS!

Després del final inesperat del Consell del curs passat re-iniciem la nostra activitat amb moltes ganes de retrobar-nos i de treballar plegats per millorar Montcada i Reixac

El passat dia 8 d’octubre va arrencar el Consell d’Infants d’enguany. Atípic i una mica estrany però amb moltes ganes de retrobar-nos i fer la feina de representació que la resta d’infants del municipi ens ha encomanat.

Aquest any des de l’equip de dinamització del Consell s’ha decidit no fer eleccions a 5è durant el primer trimestre de curs. El motiu és que es vol donar l’oportunitat als alumnes que l’any passat cursaven 6è d’acabar el seu cicle al Consell, ja que el curs passat es va haver de suspendre l’activitat del Consell de manera sobtada. La composició doncs del Consell enguany serà dels alumnes que enguany cursen 6è i els consellers/es de 1r ESO que han volgut continuar amb el càrrec.

Aquesta composició serà, com a mínim, durant el primer trimestre. Passat Nadal es replantejarà en funció de com estigui funcionant el Consell i de la situació sanitària. Us mantindrem informats/des.

La tasca que s’ha plantejat pel Consell durant aquest primer trimestre és senzilla:

  • Fer un bon retrobament i atendre les necessitats emocionals dels infants
  • Preparar la festa de celebració de la diada dels Drets dels Infants que tindrà lloc el dissabte 21 de novembre pel matí.

La sessió va començar, com sempre, fent un joc. Es va optar per un joc de moviment que es pot fer en interior i que es pot fer deixant distàncies de seguretat: el joc d’ocupar l’espai. Va anar molt bé per trencar el gel i per activar les ganes de treballar.

Posteriorment es va fer la primera dinàmica proposada: es va mostrar als participants unes cartes amb imatges provocadores (Dixit) i se’ls va proposar que en triessin una o dues que representessin el seu estat d’ànim en aquell moment. Després, amb l’ajuda de l’eina menti.com i dels dispositius dels participants es va fer un núvol de paraules a partir de la pregunta “Com us sentiu avui?”. I aquest va ser el resultat:

Com veieu, els consellers i conselleres van arribar prou motivats a aquesta primera sessió del Consell!

Després de fer la reflexió conjunta dels resultats de la dinàmica, es va fer la segona dinàmica prevista: pluja d’idees per organitzar la festa de celebració de la diada dels Drets dels Infants.

Enguany la festa es celebrarà el dia 21 de novembre pel matí al Parc de l’Antiga Cerveseria , ja que és més adient per controlar aforament i distàncies.

Aquesta vegada es va utilitzar un padlet per recollir les propostes i votar-les. Es mostra el resultat del padlet:

Les propostes més votades van ser:

  • Organitzar un Scaperoom sobre els drets dels infants, adreçat a tota la ciutadania que vulgui participar.
  • Espectacle de màgia.

Així, es treballaran aquestes dues propostes un cop se n’hagi valorat la viabilitat per part dels tècnics/ques.

Després de consensuar la feina a fer a les escoles, es va donar la sessió per acabada.

Moltes gràcies per la vostra participació i fins el mes que ve!